Esettanulmányok/Érdekességek

A rádió ereje a digitális korban: 8 tévhit és a valóság

A hirdetési iparágban elterjedt nézetek a hagyományos (AM/FM) rádió hallgatottságáról és hatékonyságáról szöges ellentétben állnak a valós adatokkal. Sok hirdető és marketingszakember abból a téves feltételezésből indul ki, hogy az új, digitális médiumok teljesen átvették a rádió helyét. A következő cikk nyolc konkrét tévhitet cáfol meg kutatási adatokkal (Nielsen, Edison Research, stb.).

Hogyan ébreszt étvágyat egy jó audio-hirdetés?

Hogyan kelthet vágyat egy hirdetés kép nélkül? Egy friss kutatás bemutatja, hogyan idézhet elő étvágyat és érzelmi reakciókat az audio-hirdetés – különösen az élelmiszer- és italszektorban.

Amikor minden más elnémul, a rádió megszólal.

Egy friss áramszünet Európában ismét megmutatta: a rádió válsághelyzetben is működik – és működtet. Hallgatottság +75%. Akkus rádióvásárlás +3%. Miközben minden más médium visszaesett... Olvasd el, miért a rádió a legmegbízhatóbb médium, és mit jelent ez a hirdetőknek is!

A földi sugárzású rádiók majdnem mindenhol reneszánszukat élik

A dgtl.hu podcastjének harmadik adásában Ürge Dezső, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének és a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke beszélget Pusztay Andrással. Kattints, hallgasd meg, és tudd meg, miért éli reneszánszát a rádiózás! Néhány gondolat a podcastból: A hagyományos rádiózás újra divatba jött – nemcsak nosztalgiából, hanem praktikus okokból is. A földi sugárzású rádiók világszerte újra teret nyernek, a digitalizált világunkban is. Stabil vétel, egyszerű használat, még mindig sokak kedvence.

Rádiós hirdetések esetében a "wear-out" jelenség gyakorlatilag nem létezik!

A legújabb kutatás szerint a rádiós reklámok esetében gyakorlatilag nem létezik a "wear-out" jelenség, vagyis a gyakori ismétlés nem csökkenti a hatékonyságot. A fogyasztók nem unják meg a hirdetéseket, sokkal inkább a marketingesek érzik úgy, hogy túlhasználták őket. Ez azt jelenti, hogy a rádiós reklámok hosszú távon is erőteljes eszközt jelentenek a márkaismertség és a vásárlási hajlandóság növelésére. Kattintson tovább a részletekért és a tanulmány letöltéséhez!

Hogyan Növelte egy online márka a konverzióit rádióhirdetésekkel?

Ez a cikk egy amerikai e-kereskedelmi márka rádiós kampányának sikerét mutatja be, amely Audacy és Claritas AI-alapú mérési technológiájának köszönhetően bizonyította a rádió lenyűgöző erejét. Bár a cikk az amerikai piacra fókuszál, a benne bemutatott stratégiák a magyar piacon is hasonlóan eredményesek lehetnek. A rádió ereje ma már nem csak a márkaismertség növelésére korlátozódik – képes közvetlen értékesítéseket és konverziókat generálni, épp úgy, ahogy a digitális csatornák. Katt! Az alábbi cikk angol nyelven olvasható.

100 év mögöttünk, 100 év előttünk.

Csatlakozz hozzánk egy 3,5 perces időutazásra, hogy együtt fedezzük fel a rádiótechnológia fejlődését és annak társadalomra gyakorolt hatását! Ne hagyd ki ezt az inspiráló utazást!

A sikeres rádióreklámok titkai!

A Cumulus Media | Westwood One Audio Active Group® több száz audioreklámot tesztelt az évek során, együttműködve a kreatív tesztelés vezető szakértőivel. Ezekből a tesztekből származó eredményeket, valamint a marketinghatékonyság és kreatív stratégia területén vezető szakemberek munkáit felhasználva összeállítottuk a Cumulus Media | Westwood One Audio Active Group® átfogó audio kreatív legjobb gyakorlatait. Most ezeket a legjobb gyakorlatokat egy könnyen áttekinthető kézikönyvbe foglaltuk össze. Kattints ide a letöltéshez.

Ha Foley Artist (Zörejművész), akkor Győri Balázs!

Fedezd fel a hangok varázslatos világát Győri Balázzsal!