Kutatási anyagok

NMHH - MÉDIAPIACI JELENTÉS 2024

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) harmadik alkalommal megjelentetett Médiapiaci Jelentése segít eligazodni a média világának folyamatosan változó területein. Külön figyelmet szentel az audio szolgáltatásoknak, ahol az online platformok egyre nagyobb teret hódítanak. Olvasd át az audio piacra vonatkozó részleteket a jelentésben (61-83.oldal)!

Február 13. – A Rádiózás világnapja

Ebből a különleges alkalommal szeretnénk megosztani veletek a World Radio Alliance (WRA) lenyűgöző prezentációját, amelyben a WRA különböző piacokról gyűjtött tényeket és adatokat mutat be. Ezek az adatok egyértelműen alátámasztják, hogy a rádió továbbra is vezető szerepet tölt be az audio területén egy folyamatosan fejlődő médiakörnyezetben, és kivételes lehetőséget kínál a márkáknak a hatékony üzenetközlésre. Kattints és töltsd le!

A sikeres rádióreklámok titkai!

A Cumulus Media | Westwood One Audio Active Group® több száz audioreklámot tesztelt az évek során, együttműködve a kreatív tesztelés vezető szakértőivel. Ezekből a tesztekből származó eredményeket, valamint a marketinghatékonyság és kreatív stratégia területén vezető szakemberek munkáit felhasználva összeállítottuk a Cumulus Media | Westwood One Audio Active Group® átfogó audio kreatív legjobb gyakorlatait. Most ezeket a legjobb gyakorlatokat egy könnyen áttekinthető kézikönyvbe foglaltuk össze. Kattints ide a letöltéshez.

Rádiópiaci körkép, 2024 november

A legfrissebb adatok a magyar rádiópiacról! Tudtad? A rádiók napközben(10:00-16:00) közel 6 millió embert érnek el.

Szegmentálj akár célcsoporton belül is! - NMHH - Generációk médiahasználata kutatás

A különböző generációk eltérő értékeket és preferenciákat képviselnek. Akár célcsoporton belül is érdemes szegmentálnunk, mind a médiaválasztás, mind pedig üzeneteink vagy azok stílusa tekintetében. Mi legalábbis erre a következtetésre jutottunk az NMHH kutatásának áttekintése után. Ja, és persze arra is, hogy a rádió továbbra is komoly lehetőségeket kínál a hirdetők számára. Kattints a kutatásra! 📥

A rádióreklámok 2,6-szor több figyelmet kapnak, mint a Facebook hirdetések

Az Adelaide cég kutatása szerint az AM/FM rádióhirdetések sokkal hatékonyabban képesek lekötni a fogyasztók figyelmét, mint a közösségi média platformokon megjelenő hirdetések. Például egy Facebook-hirdetéshez 2,6-szor több pénzt kell költeni ahhoz, hogy ugyanazt a figyelmi szintet érjük el, mint amit egy rádióhirdetés biztosítana. A rádióhirdetések közel olyan figyelmet generálnak, mint a televíziós hirdetések, de jóval alacsonyabb költséggel.

A rádió ereje mint teljesítmény alapú marketing eszköz

Amikor a keresőoptimalizálás, a közösségi média és a bannerhirdetések hagyományos kombinációjának hatékonysága stagnál és a hosszútávó növekedés lehetősége elakad, akkor érdemes rádióreklámba fektetned.

A Nielsen kutatása szerint az AM/FM rádió hozzáadása a médiatervhez drámai mértékben növeli a a hozzáadott elérést a LIGHT TV VIEWER-ek és a fiatalabb célcsoportok körében.

Fedezze fel, hogyan érhet el több nézőt kevesebb pénzért! A Nielsen elemzése szerint az AM/FM rádió hozzáadása a médiatervezéshez 20%-kal növeli a elérést, és kétszer akkora hatással van a fiatalabb demográfiai csoportokra, mint a digitális média.

A rádió tartós szerepe a marketinghatékonyságban

Peter Field, a „marketing hatékonyságának keresztapja” jelentős különbségekről számol be a rádió reklámokat használó marketingesek és az azt nem használók üzleti eredményei között. Természetesen a rádiót használók javára.